Eerste Arabische ambassadrice voor L’Oréal

Leïla Bekhti is de nieuwe ambassadrice voor cosmeticagigant L’Oréal Paris. De jonge Franse actrice, die ook net verkozen werd tot Meest Veelbelovende Actrice op de Cesar Awards 2011, heeft islamitische roots. Dat L’Oréal haar koos als ambassadrice is dus niet zo voor de handliggend.

“Leïla’s schoonheid is betoverend. Haar charisma en sterke persoonlijkheid maken haar tot de gewenste ambassadrice van L’Oréal,” zegt Global Brand President van L’Oréal Paris, Cyril Chapuy. “Zolang ik mij kan herinneren zijn L’Oréalproducten en –reclames een deel van mijn leven. De kans krijgen om me bij dit team te voegen en ‘want ik ben het waard’ te zeggen, is voor mij heel speciaal,” aldus Leïla Bekhti.

L’Oréal doorbreekt met deze benoeming taboes. Multiculturaliteit komt steeds meer voor in de beautysector. Onze beautyredactrice Sofie Albrecht schreef onlangs een artikel over multiculturele modellen in de Knack Weekend Black: Beauty.

Bekhti schittert in ‘La Source des Femmes’, de nieuwste film van Radu Mihaileanu, die deel uit maakt van de officiële selectie van het 64e filmfestival van Cannes.

Ze krijgt bij L’Oréal onder meer Beyoncé Knowles, Gwen Stefani, Freida Pinto, Jennifer Lopez, Laetitia Casta en Patrick Dempsey bij als collega’s.

 

Leave a Reply

